nabbsjuan

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Flanören utmed Tolken - 28 april 2011 07:41

På Ribbingsgården, DHR:s fantastiska lokaler på Byttorp i Borås, begick jag mitt sista årsmöte för året.

Borås Bingoallians hade samlats.

"Kan jag få förslag på ordförande för årsmötet?"

"Sittande".

"Nog med förslag".

Sen var det bara att börja ratta klubban, en vackert utformad klubba, med en klappbit, båda i trä.


Eftersom själva bingospelet hanteras av ett särskilt bolag, så har vi en ganska blygsam verksamhet.

Administrerar klubbarnas tillstånd och fungerar i övrigt som en länk mellan klubbarna och Idrottens bingo.

Det var nöjda miner på mötet, utdelningen har tredubblats det senaste året.

Ett välkommet tillskott, då Bingolotto för länge sen har sett sina bästa dagar.

Utöver några lyckade nyheter, så är en av orsakerna till ökningen, att en bingohall slagit igen. Vi får kalasa på rovet, precis som i den stora världen.


De 16 medlemsklubbarna, valde om den gamla styrelsen och avslutade med ett par fantastiska smörgåstårtor, men ett kaffe, som inte hade mått illa av lite flera bönor. För att jag inte skulle må illa, så bryggade jag en motbrygd när jag kom hem.

Klarade magen.


Minns en förvånad servitris i Aberdeen i höstas.

Kaffet hade knappt tefärg. Vi var förberedda, så vi hade Instantkaffe med oss och förstärkte i koppen.

Det tog slut, så även tuberna som fanns på stället.

När servitrisen konstaterade att de var slut, så frågade hon, varför vi blandade själva, det fanns ju kaffe.

"Vära magar klarar inte ert svaga kaffe" förklarade vi för henne.

Hon blev ett enda frågetecken. I hennes värd var starkt kaffe, magens värsta fiende.


Av Flanören utmed Tolken - 28 april 2011 07:35

Z är inte det lättaste, om man inte går till djurparken och fotograferar en Zebra.

Har även en blomma som heter Zinnia, men de är inte mer än nysådda just nu.

Så jag tar mig friheten och skruvar lite och utgår från ljudet från en Humla; ZZZumm.


 

Flera Z-bilder finner du här

 

Av Flanören utmed Tolken - 28 april 2011 07:00

Domherren besöker fortfarande fågelmatningen.

Det finns säkert inte så mycket att få där ute ännu.

När fruktträdens blomknoppar börjat svälla, kan man se Domherren sitta och picka i dem.

På bilden är det en vildapel som får bjuda på späda knoppar, det går an. Men det är inte lika trevligt när de går på unga fruktträd, där man förväntar sig en liten skörd till hösten.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards