nabbsjuan

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Flanören utmed Tolken - 26 september 2010 09:57

Idag var det dags att ta hem fåren, betet tryter och vädret är inte fårvänligt.

Vi skulle naturligtvis kunnat ha kvar dem ett par veckor till, men då behövt att stödfodra med hö.


Fåren kände omedelbart igen fordon och Fårhållare. Samling vid pumpen. Både de som var reglementsenliga inne i hagen och regelbrytarna utanför.

Finaldagen gav prov på den senaste tidens mesta rymmare.

Den vita tackan, Tova och två plus ett lamm.


De var inne och ute ur hästkärran några gånger innan baklämmen kunde stängas.

Ricko fick hämta flera gånger.

Långa stunder bara ligga och vara, de har respekt för honom.

Jag behövdes i organisationen för att få upp dem på kärran, så det blev svårt att samtidigt fotografera.

Vid två tillfällen smet tackor förbi mig när jag försökte fokusera på foto.


 

Fårägarna blev snabbt igenkända.


  

Ett av försöken, att få upp dem på kärran.


   

Ricko, allerstädes närvarande. 

Av Flanören utmed Tolken - 26 september 2010 07:00

Gick en tur med kameran för att dokumentera hösten.

Snarare den bedagade sommaren.

Det riktigt höstlika har inte infunnit sig.

 

  

Tagetesen i krukor har "eldat" hela sommaren, men nu är det inte mycket med dem. När frökapslarna är torra, tar jag frö till nästa års fägring. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards