nabbsjuan

Alla inlägg under augusti 2010

Av Flanören utmed Tolken - 1 augusti 2010 09:57

Sänder ytterligare en laddning fototrissbilder.

Kanske är det abstinensproblem under Helenas semester.


 

De har sina egenheter, fåren. Två tackor utan lamm ligger inte med de andra, bara några meter ifrån, men markeringen är tydlig, även om jag inte förstår varför.

De kommer alltid ner och lägger sig i samma hörne.

Två tackor går ut, så fort jag kommer ner, äter av det grönare gräset på andra sidan staketet, men går in på anmodan. De har ett "hål" i stängslet.


   

Troligen föräldrarna, håller säkerhetsavstånd på andra sidan viken.

Skäggdoppingarna hade två ungar tidigare, senast jag såg dem var de stora nog att klara sig själva.

Föräldrarna får lite semester.


  

Det är gott om insekter, inte minst Sländor, det gäller bara att få dem på fotoavstånd.  


Vill du se mer trissar, så är det bara att stiga in här

Av Flanören utmed Tolken - 1 augusti 2010 08:07

  


För många år sedan sådde jag Solbrud (Helenium x hybridum), men förra året kom ingen planta upp, så jag köpte ett par plantor på Cedergrens i Helsingborg.

Förmodligen blir det ett nytt försök med sådd nästa år.

Jag har en plan! 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards