nabbsjuan

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Flanören utmed Tolken - 30 juli 2010 18:25

Vi får vår del av nederbörden.

Heldagsregn.

En Gulaschsoppa puttrar på spisen, storkok.

Vädret nästan krävde något lite mastigare.


I övrigt har stora delar av dagen använts till att redigera och sortera bilder.

Jag har en trestegssortering.


1; Från kameraminnet.

Där okulärbesiktigar jag bilderna och gör en första utsållning.

2; 2010 med underrubriker.

Här redigerar jag och bilderna kan få ligga ett tag.

Som med papperen på köksbordet, de får bäst föredatum.

3; Over all-arkivet, där de slutligen åker in när de passerat nålsögat.


  

Fåren kommer mot oss, en betydligt vackrare kväll än den vi har idag. 


Trots detta tycker jag att jag har alldeles för mycket bilder.

Det är väl samlargenerna som slår igenom.


Jag har, inspirerad av Margus, gått med på fotosidan.

Tror att icke medlemmar kan söka på fotograf och komma till bilderna.


För dem som följer bloggen, känns säkert en del bilder igen, även om de varit en extra vända i Photoshop.


Nu är soppan färdig, den blev precis som den ska.

Det drar ordentligt bak i munnen när man smakar.

Kummin och Cayennepeppar liksom de fyra paprikorna gör sitt.

Sen blir det inte sämre av en halvliter vitt vin.


I morgon blir det soppa och Italienskt! bröd.

Den smakar ännu bättre när den fått dra någon dag.

Så nu står den på kylning i Zinken.


Tittar ut och konstaterar att inget är förändrat, regnmätaren står på 40 mm, men där fanns en liten skvätt gammalt också.



Av Flanören utmed Tolken - 30 juli 2010 07:12

  


När jag varit nere och sett till fåren härom kvällen, fick jag se Penseékrukorna i motljus .

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards