nabbsjuan

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Flanören utmed Tolken - 21 juni 2010 18:52

  

Den här fibblan utgör Flanörens svepskäl, för att inte klippa gräset.


Skulle egentligen ha slagit gräset för länge sen, den här gången heter skälet röda fibblor.

De står i blom just nu, på delar av gräsmattan, långt i från hela.

De är så vackra och slår man så är de borta för i år.

Men i morgon åker de nog, får nöja mig med fotografierna.


   Fläckvis uppträder Fibblorna mycket rikligt och framför allt i kvällssolen, är de en mycket vacker syn.


Vi har varit i stan idag.

Jag hade en liten föärrättning på PRO och hustrun skulle till frissan.

Medan hon var där, tog jag mig en runda på stan och fotade skulpturer.

Kan någon förstå, jag hade fram till idag inte tagit en enda bild på Pinoccio!

Det blev många skulpturer, 23 om jag räknat rätt.

Ändå så rörde jag mig i en mycket liten radie från Sora torget räknat.

Det finns styvt 50 skulpturer, internationell elit trängs för att få bli representerade i Borås, Skulpturstaden.

Hela sommarhalvåret arrangeras skulpturvandringar.

Det var i samband med Pinoccioinstallationen som det tog fart, alla storheter ville vara här helt plötsligt, inget som överraskade kulturledningen i Borås.

Precis den effekt de räknat med.

Tänkte att "Dagens bild" skulle bestå av skulpturer, de närmaste tre veckorna.

Ska hustrun till frissan nån mer gång, så kanske det blir ett par månader.


  

Den här unge mannen upprörde mycket känslor när han startade sin promenad till Borås. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards