nabbsjuan

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 27 februari 2010 16:50

Ja, nu är jag hemma efter års-och valkonferensen i Fristad.

Tror att många åkte hem stärkta av den uppslutning som markerades för det rödgröna samarbetet och de förslag till listor i valet som förelåg.


   Som alltid, är det några som känner sig mer kallade än andra och vill ha en högre placering på listan

Redan i första omröstningen gav det ett klart utslag till fördel för valberedningen.

Vi hade 7 eller 8 omröstningar med valsedel, alla utföll med mycket stor majoritet för valberedningens förslag.

Valberedningen var stolt och fick välförtjänt beröm för sitt arbete.

Behöver jag påpeka att jag tillhörde valberedningen?


Men nu ska vi ut och görat.

Inte bara i vårt parti, tar de interna diskussionerna över i stället för att rikta kraften där den gör nytta, ute bland människorna. Nu är den fasen över.


Jag är alldeles särskilt nöjd med våra listor i södra valkretsen.

Två 28-30-åriga tjejer toppar var sin lista, Ida Legnemark till riksdagen och Jennika Wainu till regionen.

Det ska bli kul att jobba ihop med dem i valrörelsen.

  

Ida stående och Jennika sittande.

Bilderna är inte från idag, utan ett tidigare tillfälle.

Av Flanören utmed Tolken - 27 februari 2010 08:50

Om några minuter ska jag bege mig till Fristad och folkhögskolan-

Det är där vi ska ha årskonferens och valkonferens.

Jag kör rakt över skogen, tar bara 15-20 minuter.


När listor ska fastställas, och vi har 4, därför att Älvsborg har två valkretsar, ligger alltid en spänning och förväntan i luften.

Det kan sluta på två sätt.

Antingen tar folk fram sina sämsta sidor, gammalt personligt groll ska vädras, den kungliga svenska ligget alltid på lur.

Men det kan också, som oftast, bli en kraftsamling och stärka alla inför valkampen

Jag hoppas på det senare, det behövs verkligen.

Av Flanören utmed Tolken - 27 februari 2010 07:00

Veckans tema; Utsikt från De Duomo, Florens.

 

Sonen fick med mig upp i De Duomos kupol, efter en del övertalning.

Nära 400 trappsteg, men värt varenda steg.

 

  

Men först Du Duomo från kullarna på floden Arnos södra strand 

Det är längst upp på kupolen vi ska.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards