nabbsjuan

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 20 februari 2010 09:55

  

Kaffet på, eld i kaminen, gick jag för att hämta tidningen.

Att snön skulle ha hindrat den fanns inte.

Som tur var, så glömde vi hämta posten i går, så den fick jag med mig, som tröst.

BT, hade lagt ut dagens tidning i PDF-format, så det redde sig.

På bilden kan man notera, att dragkärra, skottkärra, Spark, Snowracer och bil täcks i olika grad av snön.

På framsidan hade inte vinden kommit åt så mycket, så gången, som var nyskottad, går att urskilja


 

Från TV-fåtöljen ser det ut så här på altanen.

Altanbordet har samlat på sig säsongens skörd.

Svackan till vänster ute på altanen  är den del jag skottar för att kunna både se och fotografera fåglarna vid matningen.



I natt slog makterna till.

C:a 20 cm. som drivit ihop till det dubbla i de skottade gångarna på sina ställen.

Ska fortsätta snöa, så skyffeln får stå till framemot eftermiddagen.

Vi har laddat med mat och ved.


Taket på nya bandyarenan i Vänersborg har rasat in i natt.

Ska problemen runt arenan aldrig ta slut.

Tafflig upphandling, lika tafflig uppföljning har gjort bygget mycket dyrare än beräknat.

När ansvariga hade börjat kunna andas normalt, så kom det här.


Börjar bli lite orolig för taket här, även.

Ett vinkelbyggt hus, får nog gå upp och skotta ut vinkeln innan mildvädret kommer.

Börjar närma sig metern, just i vinkelrännan.


Vi har dokumenterat snöläget, hade tänkt ta fram bilderna för visning till midsommar, det är ju vi som har festen i år, så vi bestämmer dagordningen.

Nubbe, sill och jordgubbar, till ett bildspel från vintern.

Blir säkert lite annorlunda i alla fall.

Av Flanören utmed Tolken - 20 februari 2010 07:00

Veckans tema; "Hej mitt vinterland"!


Den här vintern har lämnat en rik fotoskatt efter sig.

Vintermotiv att återvända till vid lite "mindre bemedlade" vintrar.

De återfinns under min speciella mapp; dokumentation.


  

Rönnbär i december, fortfarande röda men frostnupna. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards