nabbsjuan

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 7 februari 2010 13:16

  

Tolken från sydspetsen.

Där sjön tar av åt höger uppe i bild, har vi Nabben.


Idag, blev det äntligen dags för ett självpåtaget fotouppdrag.

Hade erbjudit en bloggbekant, att fota hans hus i snödräkt.

På vägen tillbaka gjorde jag några tillslag och fotade.

I vår vägkorsning vid sydspetsen på sjön Tolken, fanns motiv, som jag inte tänkt på tidigare.


  

I mitten till vänster kommer vägen från Äspered.

Den röda "byggnaden" är Insjöflotten "TAX FREE"

Den ligger i vattnet(isen) året runt och visar ännu inga krämpor.

Det blir väl ett och annat inhandlat TAX Free, drucket på den under sina sommarturer till Sundholmen.

 

  

Gården Hallabro, som utöver att den är vacker med sina många röda byggnader, gett namn åt en hel släkt, varav någon ingår i min bekantskapskrets och jag har suttit i KF i hop med en annan(fp).

Av Flanören utmed Tolken - 7 februari 2010 07:19

Glömde av trissen i natt, men nu är den här, trots det.

När jag såg temat, hade jag bilderna klara för mig på en gång.

Humla i blomma, fanns lite att välja på.


Den här bilden med Getingen har jag använt några gånger, inte säkert att man hittar dess like på ett tag.

  Humlorna är viktiga trädgårdsarbetare för arternas fortbestånd.

    

Greta i välsignat tillstånd, några dagar kvar till lammning. Det blev två duktiga lamm, här fortfarande inuti Greta.

Flera inutitrissar.

Av Flanören utmed Tolken - 7 februari 2010 07:00

Veckans tema:

Roffe Bengtssons, Vad er thet som kruper?


  

Den här larven kröp på asfalten, utanför Bäckefors bruk.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards