nabbsjuan

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 6 februari 2010 16:08

Vänsterpartiet Borås hade idag sitt årsmöte.

Jag fick förtroendet att leda mötesförhandlingarna.

Utöver sedvanliga årsmötesförhandlingar, så skulle vi fastställa kommunfullmäktigelistan.


Jag tillhörde kommunfullmäktige i 21 år, mellan 73 och 94.

Satt bl.a i fastighetsnämnden och Servicenämnden i olika perioder.

När jag slutade 1994, trodde jag inte att det skulle bli något mer parlamentariskt arbete, men så kom VG-regionens förberedelser.

Hade svårt att hålla mig borta, så det var snart full fart igen.

Nu lägger jag av i regionen och fick då frågan om jag ville göra come back på KF-listan.

Ja, som kuttersmycke! svarade jag.

Mötet fastställde en 13:de plats för mig, vilket inte är i farosonen, inom ramen för ett "normalt" valresultat, men 1998 fick vi in 16 stycken.

Det är väl inför att kunna möta en sådan "nödsituation", man får se mitt deltagande på listan.

Något nämndeuppdrag på den tekniska sidan kan jag väl även tänka mig.

Mina enda uppdrag i Borås kommun idag, är Valnämnden och Arvodesberedningen.


Listan i övrigt innehåller, dels gamla kända märken, dels en del ungdommar men även invandrare som vill vara med och påverka Boråspolitiken.


Eftersom vi har en tydlig ambition, att byta majoritet i kommunen, så kan jag väl tänka mig att bidra med en del erfarenhet i sådana sammanhang.


Ska också skaffa en specialdisignad stol i valstugan, en stol för såna som sitter för länge!

Av Flanören utmed Tolken - 6 februari 2010 07:00




Veckans tema:

Roffe Bengtssons, Vad er thet som kruper?


 

Den här larven kom krypande på vår matta i vardagsrummet, i somras.

Ingen aning om arten, men "kruper" gör den. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards