nabbsjuan

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2010 23:13

Det bara rann på, kan inte undanhålla Limericken som kröp fram medan jag tittade på Soldat Bom från Fredriksdalsteatern.


Vargen på bilden är nog glad att den befinner sig i Borås djurpark.


  


En het påskjutare från Utanförblevet

skulle jaga varg enligt kungliga Carlgrensbrevet

 

klädd för att delta i en vinterkrigsrepris

står han på pass med en åtlad gris

 

det blir väl ett varghår som trofé till de 12 000 i drevet.

Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2010 09:56

När man kajkar omkring på bloggar just nu, så är det mycket väder.

Kyla, snö och vad det åstadkommer för vedermödor.


Vi fick 15 cm. snö i natt och jag tror det kommer lite till.


Trots att jag läst i tidningen i går, att BT inte skulle komma ut idag, så gick jag likt en sömngångare ut på trappan, tog tag i snöskyffeln och gjorde mig väg ut till vägen.

Lite konstigt, inga spår i snön, var jag först?

Framme vid brevlådorna kunde jag konstatera att det inte kom någon tidning idag.

Men ändå inte ute i ogjort ärende, vi glömde hämta posten i går, så snöskottande grannens triumferande stannade på väg fram.


  


Härligt med snön, gör skulpturer lite var stans.


  


Solhattarna har fått en rejäl mössa, och fikahörnan är vackert inbäddad.

Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2010 07:00


Veckans tema; utrikes arkitektur, som kommit i min väg.

 

 

San Gimignano, Toscana, Italien.

Tornen, som var många fler för några hundra år sedan, var ett tecken på hur rik husägaren  var.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards