nabbsjuan

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Flanören utmed Tolken - 10 september 2009 19:49

Det kan inte hjälpas, när solen tittar fram, tittar även månget fotobjekt fram.


  

Nu börjar ljus och himmel stämma.


  

Nässelfjärilen uppträder rikligt och Isophäcken är favorit nummer ett.


  

Isopen drar till sig många arter, men den här vet jag inte vad den heter.


Av Flanören utmed Tolken - 10 september 2009 16:14

Nu är den tid, då det finns en hel del larver synliga.

Utvecklingsfasen och den fuktiga luften spelar väl in.

En del år, kan Slingerkrassen vara full med nässelfjärilslarver.

I går hittade jag två gynnare, som jag inte känner igen.

F.ö går det att se på bilderna, att Luktärterna är ganska tråkiga nu, efter allt regnande.

Kan någon där ute informera, så är jag tacksam.


  

Den här har samma färg, som Henke Larssons Skotska klubb,  Celtic.

  

Åsså tar vi den från andra hållet. Sugfötterna ser ut som spenar.

  

Den här har hamnat fel!

Hittade den på rumsmattan.

Förmodligen hade den följt med när vi plockade Nypon.

Av Flanören utmed Tolken - 10 september 2009 09:46

Den tredje plantan av Arabian Nightfröerna har slagit ut.

Bingo!

Enligt min smak är det den vackraste.

80 cm. hög med denna vackert enkla blomma, 10 cm i diameter.


  



Så skickar jag med några bonusbilder.

Den daggiga morgonen gav rika möjligheter att fotografera.

Det blir i grått idag.

Egyptisk malört, rosblad och Gurkört.


      




Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards