nabbsjuan

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Flanören utmed Tolken - 11 augusti 2009 23:38

Det är stor skam, knappt så man vill tala om det.

Båten har inte kommit i sjön ännu.

Har varit på gång, men annat har kommit emellan.

Det fanns år, då vår båt var först i och sist upp.



 Det kan vara ganska njutbart med några spön ute och glida fram i sakta mak



På den tiden mer eller mindre bodde Max, äldsta barnbarnet, hos oss på helger, semester och däremellan med.

Då var det fiske som gällde.

 

Förra hösten köpte jag en elmotor, den har bara brukats en gång.

 

Annat var det när Max var här, ja de andra barnbarnen med, men det var han som var här mest.


 Max, inte bara fiskade, han ville fota också, tyckte jag tog så "tama" bilder



Nu ska den ändå i.

Rapporterna om stora Gösar börjar komma in nu från Ås Tolken.

Nog ska vi väl ha ett par stycken i frysen vad det lider.

Men det blir ingen Gös utan att man blöter ner grejerna.

 

En liten kul sak inträffade när Max och Pontus var här för några år sedan, kan väl ha varit 2002 eller 03.

 

Ungarna kan ju TV-reklamen utantill.

Våra barnbarn har ganska roligt åt en del naiva alster.

 

Max och jag satt i båten en bit från stranden och metade.

Pontus stod på grannens brygga och kastade.

Rätt vad det var, tyckte Pontus att draget fastnat i botten och ropade till mig, att han behövde hjälp.

Max, utan att tappa koncentrationen på flötet, svarar Pontus:

”Behöver du hjälp, ring Poolia”.


 Att köra var ju kul, allt vad tygen håller, ja en 4,5 hästars motor....



Jag tog mig in till Pontus och hjälpte honom upp med sin första gädda.

F.ö större än Max fått tidigare.

Max hade svårt att smälta det och trycket på att komma ut och fiska blev ändå större.




Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards