nabbsjuan

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Flanören utmed Tolken - 25 juli 2009 10:11

Borås tidning har idag ett helt uppslag om "Nabben Summer music festival, am see."



Tyvärr har dom inte lagt ut den på sin nätupplaga, men kommer den ska jag länka.


Det var skördedag för Hallon idag.

Vi brukar skörda varannan dag.



Största skörden hittills, c:a 9 liter, vi hade ungefär lika mycket i frysen, så idag blir stora Hallonsaftkokardagen.

Citronmelissen på bilden är menad att förhöja bilden, ungefär som Aromat i såsen.

De äldsta barnbarnen tycker fortfarande om saften, även om jag misstänker att de redan prövat på mindre söta drycker.


Fåren kommer att ha första parkett på festivalen idag.



Utbrytarkungen kan väl tänkas få ringsidesplats.

Han är mer  ute, än inne i hagen.

Drar med sig 4 till och de här 5 kan man se lite varstans, låt vara precis utanför stängslet, men ändå.



Det kostar på att vara utbrytarkung, så in i hagen och vila.


Vi hade en vädermässigt bättre dag i går än vad instituten spått.

Mest fel igår och senaste veckan har yr.no haft.

Vi kanske ligger i radarskugga för dom.

Nu är det tillräckligt torrt för att ge sig på uthuset med grundolja i första hand.

Dörrarna tillverkades i går, men jag målar färdigt först innan jag slår på foder och hänger upp dörrarna, minst pill så.

Förhoppningsvis, det har spåtts om högtryck, ska det vara klart under veckan som kommer.


Sen är det bara för Max att måla ena gaveln, grafitti!

Han är duktig på det och jag tycker det kan vara häftigt med grafitti här ute.

Lite lagom provocerande för dem som använder nagelsaxar i gräsmattekanterna.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards