nabbsjuan

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Flanören utmed Tolken - 25 maj 2009 23:13

Efter kvällens omgång i allsvenskan, med vinster för HIF, Elfsborg och Idrottsföreningen Kamraterna från Göteborg, samtidigt som AIK förlorade, så har de tre gjort ett ryck.

AIK ska  bara inte vara med där uppe.

Ungefär de, som jag trodde från början, skulle ha med utgången att göra.

Verkar som Kalmars topproll tagits över av Gävle.

 Hade ingen passande bild, så jag tog en av mina favoritbilder, en diabild som skannats,  föreställande mina bägge älsta barnbarn. Fast inte så gamla på bilden, men den e go. Tuffingen i solisar är 7 månader yngre än han med nappen. 

Själv kunde jag inte gå till Arenan i kväll.

Det var utbildning för valförrättare inför EU-valet den 7 juni.

Jag tillhör kommunens valnämnd och ska vara röstmottagare på ett äldreboende i Sandared  under instutitionsröstningen redan på söndag.

 

Fotboll igen.

Såg att Henke Larsson funderar på en tränarkarriär – i Scottland.

Det är på gott och ont.

Henke blir nog en bra tränare, spelarna kommer att uppskatta hans erfarenheter, inte minst de 7 åren i Celtic. Räcker inte det så har han gjort fina insatser i Manchester U och Barcelona.

Men smekmånaden kan snart vara över om resultaten uteblir, förväntningarna kommer att vara högt ställda.

Henke är en Ikon i Scottland. Det kommer att bli en belastning i det långa loppet.

Detta uttrycks mycket väl av en 25-åring, som jag träffade, i en sportaffär i Dunoon.

Vi pratade fotboll och jag berättade att jag hade HIF, Henkes svenska klubb, som favoriter.

Om Henkes tid i Celtic sa han: ”It was a magic time”.

 

Det är bara att hoppas, för Henkes skull, att magin håller i sig.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards