nabbsjuan

Alla inlägg den 11 april 2009

Av Flanören utmed Tolken - 11 april 2009 14:28

Har tyckt att det skulle vara kul att kunna lämna reseberättelser, till dem som är intresserade av Toscanaresan.

Vi åker nu på fredag!

Därför avtalade jag med Donatella om att få använda hennes dator, för att få över text och bilder till Bloggen.

Men så slog det mig, att det blir säkert svårt med läsbarheten, Bloggagratis har ingen å,ä,ö, -omvandlare vad jag vet.

Så efter lite överläggande med hustrun, köpte jag en mini-lap-top och mobilt bredband.

Nu skulle det vara löst.

Men… Då får jag reda på att det kan kosta skjortan att koppla upp sig utomlands.

Man får tydligen betala efter megabite, då börjar jag få problem, har ingen omvandlingstabell.

Hur många megabite gör man åt för att lägga in text och bild en gång om dan?

Ska tala med Telia. Någon stans såg jag att de har ett erbjudande, att kunna surfa fritt från utlandet för 299:/mån.

Det ska val losa sig, i varsta fall sa far ni val lasa texten pa detta viset.

Bilderna lär det i alla fall inte bli några problem med.

Nu ser väderprognosen ut att ge regn första dagen och sen sol och varmt.

Hinner säkert ändra sig.

 En bild från morgonpromenad efter tidningen. 

Skriver detta lite däst efter en Påsklunch med hustrun på tu ”man” hand.

 

Sonen ringer och berättar att Erik sagt ”pappa” för första gången!

Man hör det man vill höra.

Snart springer han väl med lättare bud.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards