nabbsjuan

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Flanören utmed Tolken - 31 mars 2009 20:07

När jag kom ut till bilen vid 11-tiden idag och skulle vrida fram parkeringsskivan, hade jag fått parkeringsböter!

Visst, jag hade ställt tiden på sluttiden och inte starttiden.

300 kronor.

Men jag tror jag kan få Vänersborgs kommun att förstå att de får vara lite flexibla.

Jag hade gjort fel, men hade parkeringsskiva, bara otur att det var fel P-vakt.

Regionfullmäktige diskuterade bl.a Värmlands begäran att få gå med i Västra Götalandsunionen.

Förslaget var att utreda förutsättningarna, styrkor-svagheter, positivt-negativt.

De allra flest var positiva till en utredning och debatten blev emellanåt riktigt spirituell, med både Gustav Fröding och Selma Lagerlöv som ingridienser.

Bara 4 ledamöter av 149 emot.

Själv kan jag se två stora fördelar.

Karlstad är ett kraftcentrum fullt i klass med vårt eget, Tvåstad, Skövde och Borås. Det skulle bli en bra regional balans och bla. placera Dalsland utefter allfartsvägen.

Värmland ser redan idag Göteborg som sin storstad.

Med en så lång landgräns mot Norge, skulle ett fruktbart samarbete kunna upprättas. Dalsland och Västra Värmlands position skulle klart förbättras.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards