nabbsjuan

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Flanören utmed Tolken - 12 mars 2009 18:36

Efter att  historien om Skotten Mac gått i mål fick jag en utmaning;

 

Skogsfrun undrade om jag kanske ville starta ”en långkatekes”.

Jag gör det och sänder en utmaning till Smeden.

 

Snickra ihop en Limerick, sätt den över nedanstående och lägg ut paketet på din blogg,

Skicka utmaningen vidare.

Skulle någon i kedjan få skrivhäfta, så stjäl (dock inte bland de nedanstående) en i stället för att bryta.

 

Flanören…


En grönfingrad gratisbloggare från Nabben*

på att anta utmaningar var en snabb en 


skickade den vidare ut i cyberspace

med en önskan att det blir nåt efter vejs** 


till alla som ställde upp räckte han labben. 

 

*Nabben är ett f.d torp på Tolkens östra sida, mitt emot Sundholmens slottsruin.

Idag ryms på torpets tidigare marker, en samfällighet om 33 tomter. Från början avsett för fritidsbruk, men nu har runt halva antalet omvandlats till åretruntboende.

** efter vejs  är norska och översätts: efter hand.

Av Flanören utmed Tolken - 12 mars 2009 08:29

Malena, ta inte illa upp för sällskapet, men du förstår innan du läst färdigt.

Jag har en bekännelse att göra, min lite nedgörande inställning till melodifestivalen, skulle jag vilja revidera på två punkter.

Malena Ernmans låt "La voix", tycker jag är bra, så bra så att jag till och med skulle vara lite stolt om den blir svenskt bidrag I Moskva.

Även Caroline af Ugglas låt, "Snälla snälla" går an, men det beror väl på att jag tycker om af Ugglas härliga utstråling. Hon är sig själv i motsats till alla dessa postorderförpackade artister.


Bankfiffel

Vad gör dom på banken efter tre?

Nu vet vi, dom gör bonusar till lön.

Hur fräcka är dom egentligen? När kommuner, företag och privatpersoner har ett litet helsike, ja en del har stora helsiken, då fläskar man på i "Pärlan i Wallenbergsimperiet".

Länge levde familjen Wallenberg under devisen: "Finnas men inte synas".

Nu verkar det tvärtom.

Med VD:n Annika Falkengren i spetsen, tillskansar man sig lönehöjningar på 10-25%!

Inte från undersköterskenivå, utan från redan höga löner med 6 nollor efter.

I stället för att ta garantier för bankkundernas bästa, så höjer man ledningens redan höga löner.

De hårt kritiserade bonusarna gjörs om till fast lön.

 Nu kan Annika Falkengren köpa juveler på Ponte Vecchio i Florens, jag tror inte ens hon behöver flyga med lågprisflyg.


Olika äro ödet lotter, lönesänkning på 20% för metallare, höjningar på miljonen till direktörerna.

I valet 1998 sa vi: "DAGS FÖR RÄTTVISA", ta mig katten, ännu mera aktuell idag.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards